GAMIS Buat Laporan Polis Video 'Anti Hudud'

KUALA LUMPUR - Satu laporan polis telah dibuat Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia di Balai Polis Dang Wangi semalam, untuk membuat siasatan terhadap video Sembang Rakyat yang disebarkan di laman YouTube.

Video tersebut yang berjudul 'Musim Hudud Pas' dan 'Lagi Hudud' dikhuatiri akan mencetuskan salah faham serta penghinaan terhadap hukum Islam yang juga menjatuhkan kesucian agama Islam.

Presiden GAMIS, Saudara Akram Ikrami Taib Azamudden berkata, "Apa yang menjadi perhatian GAMIS berhubung isu ini adalah pertikaian soal perlaksanaan hukum hudud. Bagi peringkat mahasiswa, kami tidak peduli soal pertembungan parti politik dalam video ini, tetapi yang kami rasa tercabar ialah penghinaan terhadap hukum Islam tersebut."

GAMIS juga menyatakan kesediaan untuk menjadi koordinator bagi menerangkan isu ini, serta merancang tindakan susulan untuk membawa isu ini kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Media.
Tags:

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 comments

Leave a Reply