Mahasiswa Berjaya Serah Memorandum

KUALA LUMPUR - Para demonstran yang terdiri daripada mahasiswa/siswi yang mengadakan perhimpunan bertemakan 'BEBAS' hari ini berjaya menyerahkan memorandum mereka kepada pihak SUHAKAM sekitar pukul 2.45 petang tadi.

Memorandum tersebut yang mengandungi tuntutan para mahasiswa/siswi yang mahukan kebebasan akademik dan mendesak pemansuhan AUKU (Akta Universiti dan Kolej Universiti).

Pesuruhjaya SUHAKAM, Muhammad Shaani Abdullah bertindak sebagai wakil badan hak asasi manusia tersebut menerima memo yang diserahkan oleh perwakilan pelajar tersebut.

Perhimpunan tersebut berjalan dengan lancar tanpa sebarang tindakan provokasi serta tiada daripada kekecohan yang dicetus oleh mahasiswa yang berkumpul.

Himpunan 'BEBAS' tersebut bermula sekitar 2 petang dari Masjid Jamek menuju ke SOGO bagi memberi laluan kepada pemimpin mereka untuk berucap sebelum berarak ke bangunan SUHAKAM.

Turut sama bersama bersolidariti dengan mahasiswa dalam perhimpunan tersebut ialah wakil pelajar dari Sabah serta para aktivis dan badan NGO yang menyokong perjuangan menuntut autonomi dan penghapusan AUKU di Universiti dan Kolej.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 comments

Leave a Reply